2 April 2009

Pisang goreng...



Seronok dapat makan pisang goreng. Aku baru tahu ada sejenis pisang yang boleh digoreng. Sebelum ni aku tak tahu ...yang aku tahu pisang cam pisang embun tu tapi takleh goreng ...makan gitu je atau buat cekodok pisang atau apam pisang ....so selama 6 bulan di uk ni kami tak pernah makan pisang goreng...sampailah bebaru ni kami pi umah kawan di Manchester ...kawan tu buat sarapan pisang goreng. Sedap macam pisang tanduk rasanya!!!

Apa lagi lepas tu aku dok buat pisang goreng tiap hari ....rupa pisangnya ..besar sikit dari pisang embun dan kecik sikit dari pisang tanduk.Harga pisang tu 3 biji sepound....tp semalam hubby pi beli di Blenheim Groceries dapat 5 biji sepound ...dibagi murah coz pisangnya agak lebam2. Pisang ni rupanya dari Colombia. Alhamdulillah....hilanglah rindu nak makan pisang goreng.

2 comments:

Fadilah said...

6 bulan pon da rindu nk mkn pisang grg..hehe..nnt a sy hntar gne fedex eh raye nnt a..:D

oshin68 said...

Dilla..,

6 bulan tapi cikgu rasa cam 6 tahun tau....!!!