17 December 2009

Doaku...




Terimakasih Ya Allah untuk usia yang Engkau berikan. Terimakasih juga untuk setiap rezeki yang Engkau kurniakan. Terimakasih untuk setiap cobaan yang Engkau turunkan. Terimakasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan. Sesunggunhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepadaku...namun terlalu sedikit pengabdianku terhadapMu. Engkau tetap menerima walau terkadang aku alpa,aku lupa,aku tersilap dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besar kasihMu...Engkau tetap melindungiku .

Ampunkan aku Ya Allah pabila ku merintih nasibku padaMu. Kalau bukan padaMu kepada siapa lagi harus aku mengadu? Aku tidak pernah menyesali kewujudanku ini Ya Allah...namun aku hanyalah hambaMu yang dhaif dan lemah. Adakalanya aku kurang kesabaran,adamasanya aku goyah keimanan dan ada masanya aku terikut bisikan syaitan. Ya Allah ...sesungguhnya Engkau Maha penyayang dan Pengampun, ampunilah segala dosa-dosaku......

Dalam usia begini...aku ingin menjadi lebih dekat padaMu Ya Rahman. Dalam usia yang makin jauh ini...aku ingin lebih merinduiMu Ya Rahim. Dalam usia meniti senja ini aku ingin sekali menyambut panggilan KaabahMu Ya AlMalik. Dalam usia ini yang aku inginkan hanyalah ketenangan,kekhusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur pada yang sudi...


Ya Allah...pimpinlah tangan hambaMu ini...pimpinlah hati hambaMu ini...pimpinlah langkah hambaMu ini ...agar akan sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. Ya Al Quddus...sebagai hambaMu yang hina ,aku takkan mungkin mencapai kesempurnaan, tapi kasihanilah aku...bimbinglah aku agar aku sentiasa mampu meniti titian siratulmustaqimMu dengan tenang dan mudah tanpa cela.
Terimakasih Ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku. Engkaulah yang Maha Besar...peliharalah aku agar terus berpegang teguh pada taliMu.

Amin Ya Rabbul Alamin....

2 comments:

+AnamuSafir+ said...

slm moksu.. selamat tahun br hijrah :-)
kat sana salji ek. best nyer. hehe..
kim slm sume. :-)
moga hepi selalu.amin

orang muo said...

Selamat Tahun Baru 1431Hijriah. Semoga kita mampu menempuhinya dengan penuh kesyukuran