8 January 2009

Mahal ...

Hari ini aku masak sardine je...dan rangka ayam masak black pepper...bagi kami itu dah cukup sedap coz cuaca sejuk semua benda sedap!!! Rangka ayam kat sini free je..mat salleh amik dagingnya saje...alhamdulillahlah dapat jimat sikit belanja...Ayam sekilo 2pound lebih..daging lembu 5 pound...

Bagi aku semua barang disini mahal compare di Malaysia so aku kena berjimat berbelanja...beras saje 20kg 28 pound (RM 160)..kami makan nasi satu hari sekali je...hihihi kalu tak kurus tak taulah....Aku berbelanje pun cari barang-barang yang paling murah iaitu brand tesco dan asda...inilah superstore yang dekat gan umah....
Ikan fresh cam kat Malaysia takde ..yang ada semua frozen ...tak sedaplah ...tp kalu teringin beli gak ikan kembong tu...6 ekor 3 pound...Ikan fresh yang ada ikan salmon,strout....

Lunch kat sini aku tunggu anak2 balik sekolah jam 4 ptg baru makan ....la ni 4 petang dah gelap so cam makan malamlah...hihihi tu yang best kalu puasa...

No comments: