13 November 2009

Rinduku....


Masa aku blk bulan Feb yg lepas...
Tetiba aku rasa rindu sgt kat bapak...Ya Allah limpahkan kurnia keatas rohnya dan lapangkanlah kuburnya....tempatkanlah dikalangan org2 beriman...

Sekarang di kg tengah musim rambutan n semua pokok rambutan yang ada disekeliling rumah berbuah....kalu dulu bapaklah orang yg paling gembira coz ada hasil untuk jualan...tapi sekarang buah2 tu sampai gugur coz takde orang nak jual...kalu ada pun hanya pilih rambutan tertentu sahaja.Teringat zaman aku kecik2 dulu..aku selalu tolong bapak kutip buah di bawah pokok, tolong ikat rambutan n yang paling seronok tolong kira duit hasil jualan...selalunya masa nilah aku akan tukar duit syiling yang aku kumpul gan bapak untuk dapatkan duit kertas...selalunya aku bagi tak cukup seringgit tp bapak still bagi seringgit...tu yg seronok!
Semuanya tinggal kenangan....

No comments: